Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ACIL Pirasam ACIL

Es selamü aleyküm dostlar 
Hayirli cumalar hepinize .Sezonu geriden takip etmek galiba benim huyum.
Ne kadar zamani gecsede, ben yinede eklemek istedim .
cok kapsamli cesitlilige acik bir tarifim cikti ortaya. 
Tarifi bana ait bu lezzetimizin 
.Ben her cesidi ile bir cok kereler yaptim. Her cesidi ile derken 
pirasinin bu halini dilerseniz köfteli ,dilerseniz tavuklu,dilerseniz parca et ile 
yada sadece pirasayi sade yaparak soguk tüketebilirsiniz.
 kizmayin bana neden zamaninda paylasmadin diye
 Allah ömür verirse sezonunda yapar tüketiriz insallah ,yeterki arsivimde bulunsun degilmi .
Sakla samani gelir zamani demis atalar .
cesitleri yaparken siralama ayni olmali ayni isleme tabi tutulmali o kadar etlerin pisirme süreleri dikkate alinmali ama .tavuk köfte balik kisa sürede olur ama parca et olarak 
 biftek yada bonfile türünü tavsiye ederim
Kolay gelsin
§
Malzeme 
6 adet  iri pirasa 
6 tane beyaz balik (kilciksiz filet )
4 büyük iri domates 
yarim yemek kasigi biber salcasi 
yarim cay bardagi su 
yarim cay bardagi siviyag sos icin
3 dis sarimsak 
4 yemek kasigi sirke 
1 tatli kasigi toz kirmizi biber 
tuz karabiber 
pirasalari ve baliklari kizartmak icin bir miktar siviyag
üzeri icin dogranmis maydanoz 
bir tencereye öncelikle domatesleri ve sarimsaklari rendeleyelim .üzerine sirkeyi, tuz, karabiber , salcayi ,suyu, yarim cay bardagi olan sivi yagimizi koyup orta isida ocakta kaynatalim kaynadiktan sonra yaklasik 15 dakika
 (domateslerimiz büyük olmali ) kivami  koyu olursa az daha su ekleyebilirsiniz akiskan olmali
ocagin  altini kapatip bir kenarda bekletelim  sosumuzu .
piraslari temizleyelim .beyaz kisimin bitis yerinden keselim oralarini kullanmayacagiz 
dört parmak genisliginde keselim 
teflon tavaya hepsini dizelim .Burada kullanacaginiz tavanin capi  30 cm olmali 
 kizartmak icin ben yarim su bardagi kadar siviyag ekledim 
ilk etapta kapaksiz olarak harli ateste ocakta  bir iki kez cevirerek kizartalim 
sonuna dogru, kapagini kapatarak kizartma islemini tamamlayalim.
bu arada ayri bir teflon tavaya yine bir miktar siviyag koyalim  
baliklar yapismayacak kadar olsa yeterli (ceyrek su bardagi )
baliklari biraz kizartalim kendilerini toplamalari hafiften kizarmalari yeterli 
simdi birlestirme asamasi ;)
kizarttigimiz pirasali tavanin kenarina cekelim ortasina kizarttigimiz baligi yerlestirelim 
piraslari aralarina serpistirelim 
üzerine hazirladigimiz sosu gezdirelim kapagini kapatip kisik ateste yaklasik 
5-8 dakika pisirelim 
  
üzerine dogranmis maydonoz ile servise sunalim 
basta da belirttigim gibi, dilediginiz tür et ile yapabilirsiniz bu yemegi.
 sade olarak zeytinyagli tüketebilirisiniz
Afiyet olsun dostlar 
Allah ne verdiyse der ki 
 sofraya koydugunuz zaman yemegimizi yüreginizden gecirdiginiz dualariniza talibim
niyet kolayliklara vesile olmak.ve emeklere karisilik talep ahiret azigi biriktirmek 
mahrum etmeyin insallah 
Muhabbetle

11 Kommentare:

  1. Pırasayı hiç böyle düşünmemiştim. Çok leziz görünüyor. Aslında evde de börek yapmak için alınmış ve bir iki haftadır bekleyen pırasalarım var. Eve giderken biraz et alıp yapacağım sanırım. Harika bir akşam yemeği olur bize bu.
    Ellerin dert görmesin, Allah yardımcın olsun. Güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle, sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bu tarifini dün akşam yaptım. Ben de balık kullandım. Ancak domates sosunu biraz abartmışım :D Normalde deniz ürünlerini sulu sevmem ama, dedim eğer sen bu tarifi balıkla verdiysen balıkla denemeliyim :) Çok lezzetliydi. Domates sosuna bayıldık ablamla. İçindeki sirke çok yakışmıştı sosa. Hiç düşünmezdim sirke kullanmayı. Sarımsağım da azdı ama yine de çok nefis oldu. Ablam da yedikten sonra pırasalar için, bunlar aslında köfteyle felan da çok güzel gider dedi :)) Ben de senin de öyle yazdığından bahsettim. Ahhh! Bayıldık yani kısacası biz bu tarife. Ellerin dert görmesin, teşekkürler bizi bu güzel lezzetle tanıştırdığın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ediyorum denizim .cok mutlu ettin beni
      Rahman razi olsun. güvenine, bana sundugun sevgiye
      beyenmene cok sevindim .yazmis oldugun sözler enerji kaynagim oldu
      tekrar tesekkür ediyorum
      baki muhabbetle

      Sil
  3. pırasayı tarlada görsem ve tarla sahibi babam olsa dalarım:))
    ellerine sağlık nurum harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. Pırasa bence kendini hiç bu kadar güzel hissetmemisti.
    Harika bir tarif olmuş Melek Ablam Ellerine sağlık.
    Senin bu benceli tarifler birer sahaser oluyor.
    Hayırlı Cumalar dilerim Allah gönlünün muradını versin insallah... Allaha emanet ol Güzel ablam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkini helal et canisi ancak yorumlara döndüm
      denersen sende beyenirsin insallah
      duanda unutma beni sarildim kocaman

      Sil
  5. Harika bir yemek bu ben mevsimini bekleyemeyeceğim bizim pazarda hala bol pırasa ama eminim en lezzetli balıkla olur bu ekşili ekşili sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim özgen .
      rabbim utandirmasin beni ..ama inan cok farkli bir lezzet
      yorumunu bekleyecegim unutma olurmu merakta kalirim
      selam dua baki muhabbetle

      Sil
  6. Yemek çok değişik olmuş. Pırasa soğangillerden olduğu için balıkla uyumlu olduğunu düşünüyorum.
    Allah sağlık ve güç kuvvet versin güzel kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun .dilerim tadinca da beyenirsiniz
      dualariniz icin amin ecmain
      selam dua baki muhabbetle

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle