Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sulu Köfte Benceli

Es selamü aleyküm dostlar .
zaman asimina ugramadan tarifimi paylasayim istedim . bilindik bir corba aslinda ama
yine bencelerle süslü verecegim miktar kücük aileler icin cok olabilir ama ertesi güne kalabilecek bir corbadir havalar isinmadan corbaya ragmet düsmeden hemen tarif geliyor size 
ama cok sevilecek bu haliyle rabbimin izniyle .
Malzeme 
300 gr kiyma orta yagli 
3 yemek kasigi misir irmigi 
1 cay bardagi pirinc 
1 orta boy kurusogan 
1 yumurta 
tuz karabiber 
1 yemek kasigi kuru maydanoz 
(yoksa taze ince dogranmis 1 yemek kasigi )
köfteleri tepside kaplamak icin bir avuc un 
2 litre su 
yarim cay bardagi pirinc 
üzeri icin 
2 yemek kasigi tepeleme tereyag 
2 yemek kasigi siviyag 
yarim bag maydanoz 
yogurma kabina kiymayi koyalim üzerine misir irmigini ve yikamadan pirincimizi rendelenmis kurusogani tuzu karabiberi koyup üzerine yumurtayi kiralim. varsa kuru maydanozu yoksa cok ince dogranmis bir yemek kasigi maydanozu koyup iyice karistirarak yoguralim .bes on dakika dinlendirelim 

dinlenen haricimizi findik büyüklügünde koparim elimizde yuvarlayalim .un serpilmis tepsiye koyalim bu sekilde tüm harcimizi bitirelim tepsideki un ile kaplanmasi icin tepsiyi ileri geri sallayalim .kaplandigi kadar kafi heryeri kaplanacak diye kendinizi yipratmayin 
ocaga suyu koyalim kaynamaya baslayinca pirincimizi ekleyelim sonra köfteleri yavasca icersine birakalim .bir iki kez karistiralim

 yaklasik 20-25 dakika yeterli oluyor pirincler pisince koyulugu kivami herseyi yerinde olacaktir rabbimin izni ile. pirincin türüne göre su miktarinda oynama yapabilirsiniz ama lezzet olarak 
kivami biraz koyu olursa hos oluyor ayni zamanda doyurucu 

vermis oldugum yag miktari gözünüze fazla gelmesin korkmayin lezzetine lezzet katip görselligi tamamlayacak. üzerinde ilk etapda fazla görünür ama karistirdiginiz tabaklara pay ettiginiz zaman kaybolur .tereyag corbaya lezzetin sirridir 

tereyagimiz sivi yagla erittik dikkat edin kahveringi sekilde yanmasin yagimiz 
özellikle beyaz corbalarda bu yanmislik hos görünmüyor ocaktan cekip yagimizi icersine 
tuz karabiber ve dogradigimiz maydanozumuzu ekleyelim 


tenceredeki corbamiza ekleyelim corbamiz sicak olmali biriki kez karistirip lezzeti bütünlestirin 

afiyet olsun dostlar Alah ne verdiyse cokca duaya talip 
hayirli hafta sonlariniz olsun 
Muhabbetle 



19 Kommentare:

  1. nefis görünüyo buna benzer çorbam var benimde ama böylesinide deneyeceğim selametle ablacım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilerim beyenirsin adasim .
      baki muhabbetle canim

      Sil
  2. Enfes ötesi gözüküyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık ablam. <3 <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canim benim rabbim razi olsun senden
      baki muhabbetle

      Sil
  4. Akşam yemeğim yok olsada yesek bacım:)) ellerine sağlık. öpüyorum bütün ev ahalisini:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az kaldi asil kadinim az kaldi
      cok özeldim seni <3
      sarildim hasretle sana cokca dua birazda terlik gönderirmisin bana

      Sil
  5. Melek hanım merhaba ben Sevim. Tarifinizde iki yer aklıma takıldı.
    İlki mısır irmiğinizden kastınız polentamı? Birde suyuna kattığınız pirinç
    Koyuluk vermesi içinmi? Şimdiden teşekkürler. Genellikle ben sulu köfte
    Yaptığımda kıvam kazanması için indirmeye yakın bir yumurta sarısı ile
    Yarım limon katıp koyulaşmasını sağlarım. Instagramdada sizi takip
    Ediyorum elinizi yakmışsınız geçmiş olsun bir püfte benden yanık yere
    Sirke sürmekte çok iyi geliyor bir daha ki yoruma kadar sağlıcakla kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevimcim
      polanta oluyor ama cok irisi olmasin
      ve bir yumurta yeterli oluyor pirincin ve kaplamada kullandigim un koyulasmada etkili
      cok tesekkür ediyorum ayrica cok sükür daha iyi kolum
      sevgilerimle

      Sil
  6. Melekce tariflerine bayiliyorum,
    harika bir corba olmus, ellerine saglik melegim. firdevs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. firdevsim Allah razi olsun bacim
      sevgilerimi dualarimi gönderiyorum can

      Sil
  7. selamünaleyküm canım ablam, yorumlardan okuduğuma göre elini yakmışsın. Allah hayırlı şifanı versin. Bir çorbasever olarak çok beğendim. benim de var biraz değişik. seninkini yapayım inşaALLAH :) <3 <3 <3 TÜLAY DENİZ

    YanıtlaSil
  8. aleyküm selam tülayim
    öyle oldu ablam :( ama cok sükür iyi simdi
    dilerim beyenirsin rabbime emanet olasin canim

    YanıtlaSil
  9. Mısır irmiği nasil oluyor? Bildiğimiz tatlılar için yapılan irmik mi? Marketlerde tek çeşit görüyorum ben.

    YanıtlaSil
  10. Melek abla yapılışında. Hem kıymaya hemde suya pirinç eklemişsin. Şimdi o 1 ç.b.pirinç hem içe hem suya olarak 2 ç.bardağımı toplam? Anlamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canisi .
      bak tarif yendiden oku ;)
      bir bardak kiymaya yarim bardak suyuna malzemeye yazmisim

      hakkini helal et cokca girmiyorum bu aralar bloga :(

      Sil
    2. misir irmigi zaten tek cesit ablam

      Sil
  11. bayiliyorum senin bencileyin tariflerine melegim banada buyur lutfen

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle