Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Radika salatasi

es selamü aleyküm dostlar .
aslinda bir post daha yazacagim ama yinede söze üc aylarimiz mubarek olsun, hakkiyla idrak edenlerden olmak dilegi ile tarife gecis yapayim istiyorum .
aslinda bedenen cok yorgun ve bitkin oldugum halde tarif eklemeden günü kapamak istemedim .
tarifimiz bir salata
evlenip geldigim senelerde valide ile arkadaslari temiz tarlalara gidip bu ottan toplarlardi bir sehir cocugu olarak benim hic bilmedigim bir bitki radika .
cok pipirikli bir yapiya sahip biriyim , kendi basima gidip bunlardan toplayayim diye bir düsünceyi hayatima gecirmeye cesaret edemem.ne otu topladigimi bilmeden yani
 aradan gecen seneler bu bitkiyi reonlara tasidi bende gönül rahatligi ile alip ara sirada olsa salatasini yapiyorum
almanca ismi löwen zahn yani aslan disi .ben radika olarak bildim radika olarak kaldi :)
lezzetlidir sifalidir tavsiye ederim cok yalin sade bir salatadir  hazirlanisi kolay ve yetistirme oldugu icin temizlemekte zorlamaz ozaman .kolay gelsin diyorum

malzeme
yaklasik 1,5 kilo radika
yarim cay bardagindan biraz fazla hakiki zeytinyag
1 büyük limonun suyu daha eksi isterseniz fazlalastirabilirsiniz
2 dis sarimsak tuz ve karabiber
hepsi bu ;)
yapilisi
radikalari akan suyun altinda temizleyin kök kismini üc parmak kesip atin ne kadar pisirsenizde sert kalabiliyor yaklasik yarim parmak uzunlugunda uzun seritler halinde dograyin .
bir tencereye su doldurup ,bolca tuz atin .kaynayinca radikalari icine atip biraz yumsayincaya kadar haslayin .karistirmayin ki parcalanmasin .cok fazla haslamanizi önermiyorum yumsamis ama dise gelecek sekil olmali .kapagini kapatmayin ki rengi solmasin .
biraz yumsayinca suyunu süzüp servis tabagina alin .
bir kase icinde sarimsaklari tuz ile ezin fark edilmeyecek derecede olsun .icersine tuzu karabiberi ve ilk olarak limon suyunu ekleyin karistirin tuz cözülünce zeytinyagini koyup iyice karistirin bir birine iyice gecsin hala sicakligini koruyan salatanizin üzerine gezdirin .ilk etapta karistirmayin üzerine bir kapak kapayip biraz bekletin .yaklasik 10 dakika .karisitirip servise sunun
afiyet olsun dualara talibim dostlar

2 Kommentare:

  1. Pek severim kendisini çok çok da faydalı..hayırlı sabahlar ablacım..

    YanıtlaSil
  2. çoooooooook şifalı
    ellerine sağlık canım
    :)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle